donderdag 17 september 2015

L'Amuse Amsterdam

29 juli 2015

Afgelopen zomer bracht ik door in Amsterdam.
Via de superleuke gids "Heerlijk Amsterdam" belandde ik in kaaswalhalla L'Amuse aan het Olympiaplein.

De Amsterdamse winkel is de tweede winkel van Kaaskoningin Betty Koster en haar man Martin. De winkel waar het 25 jaar geleden allemaal begon vind je in IJmuiden.
Naast een lekker stukje kaas kocht ik hier een prachtig boekje van Betty's hand.
De eenvoudige titel "500 favoriete kazen" dekt wat mij betreft niet de hele inhoud.
Het boekje vertelt je ook een stukje kaasgeschiedenis en heeft een gedeelte waar je leest over hoe kaas te bewaren, wat te drinken bij welke kaassoort......een seizoenskalender.....
En dat is nog maar een kleine greep uit de onderwerpen die aan bod komen naast de 500 favoriete kazen die Betty met je deelt.

En kennis delen doet Betty graag. Ik vond tal van leuke filmpjes op FoodTube waarin Betty vertelt. De moeite van het bezoeken zeker waard.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten