woensdag 13 januari 2016

Herve Doux

Nog een kaasje uit het land van Herve.
Hoe leuk is het dat nu men éénmaal weet hoezeer ik van kaas hou, mensen me hun favoriete kaasjes kado beginnen te doen. Nieuwsgierig naar wat ik ervan ga vinden :)
Ik voel me gezegend en vereerd.
Ook dit kaasje heeft weer zo'n prachtig compacte vorm, een vierkant klein kaasje met een goudgele gewassen korst. Lekker zacht maar zeker ook lekker pittig.



Het Herve Doux kaasje wat ik proef is er eentje van Camal. Een Belgische kaasmaker met een indrukwekkende geschiedenis. De Herve kaasjes van Camal hebben het AOP keurmerk dus worden vervaardigd volgens de traditionele procedure van de Hervestreek.

Doux Herve Camal
Herkomst - Barchon (Land van Herve) België
Gemaakt van Gepasteuriseerde Koemelk
Vetgehalte - 45%

De kaasjes uit het land van Herve gaan echt het allerbeste samen met een Belgisch bier uit diezelfde streek.
Deze keer wil ik graag brouwerij Grain d'Orge uit Hombourg onder de aandacht brengen.
Een microbrouwerij die sinds 2002 bier brouwt. Echt de moeite van een bezoekje waard. En als je er dan toch bent kun je in de brasserie naast de brouwerij meteen die heerlijke bieren proeven.








Geen opmerkingen:

Een reactie posten