dinsdag 20 januari 2015

Douceur Florale du Ternois




In het winkeltje van Philippe Olivier ligt ook dit kaasje op de toonbank tussen de streekkaasjes.
Ik vind het er erg mooi uitzien en dus mag ook dit kaasje met ons mee.

Wat kan ik maken van het etiketje? Douceur - Zoet, Florale - bloemen, ja zo ziet ie eruit, alsof er bloemetjes zijn gebruikt als korst. du Ternois - daar komt het vandaan, Pays du Ternois is een streek in Nord-Pas-de-Calais.
Kaas is gemaakt van gepasteuriseerde koemelk en bevat maar 27% vet?
Bier en Zout en "ferments aromatisation affinage terminé par nos soins.
Iets met gist wat ze als laatste toevoegen geheel naar smaak van de maker?
Dat zinnetje moet ik nog eens uitzoeken, maar eerst, proeven!

Hmmm, de bloemetjes ruiken muf :( Wat zijn dit voor bloemetjes? Ze smáken ook muf, bah!
Dan snijd ik de bloemenkorst er maar af, zou het niet de bedoeling zijn die te eten?
Maar wat er dan overblijft is een vlak kaasje. Helaas, de Douceur Florale du Ternois doet het niet voor mij.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten