maandag 23 november 2015

Antwerps Pikantje

Ik had hem al een paar keer bekeken in de vitrine van de kaaswinkel.
Hij zag er zo mooi uit en heeft zo'n grappig naampje.
Ik hou van Antwerpen en van pikant, dat moet dan toch goed zijn.
Ik mocht een stukje proeven in de winkel, hmmhmm, lekker peperig inderdaad.
Stukje mee voor thuis. Maar soms smaken dingen thuis anders, proef je beter,
ga je er echt even lekker voor zitten.
Antwerps pikantje is een zacht romig kaasje met niet heel veel smaak,
de smaak komt van het laagje kruiden en peperkorreltjes aan de rand.
Maar dat overheerst dan weer ontzettend.
Dus je proeft vooral peper met daaronder toch wel dat zachtromige van de kaas.
Maar ik ga toch meer voor de bijzondere smaak van kaas in plaats van kruiden.
Nou ja, kan ook een keer gebeuren, niet elk kaasje kan op mijn favorietenlijst.


Antwerps Pikantje
Herkomst - West Vlaanderen
Gemaakt van Gepasteuriseerde Koemelk
Vetgehalte - 24%
Zachte kaas
Pikante roodachtige eetbare korst


Geen opmerkingen:

Een reactie posten